Under några år har jag tryckt en kalender med det gångna årets bästa bilder och gett bort i julklapp. I år blev det dock aldrig av, något som jag fick backning på under julafton. Lovade snabbt att jag skulle ordna kalendrar som nyårspresenter. Ett löfte som jag raskt ångrade när jag började gräva i mina fotoarkiv. Jag fotade enormt många bilder under 2011. Trots många timmar framför datorn där jag tittade igenom tusentals bilder hade jag i förrgår fortfarande inte hittat någon bild som dög för januari.

Jag är möjligen lite konservativ men jag tycker att en januari-bild ska innehålla snö. Förvisso så var det en aning snö på mina bilder från Grand Canyon du Verdon, men inte direkt någon klassisk vinterstämning. Så på årets allra sista dag dök den upp: bilden. Ja bilden fick jag så klart klampa upp på fjället och fästa på minneskortet alldeles själv, men eftersom solen sken och kölddimman hängde över dalen var det lätt.

En udda detalj är att just kölddimma var en viktig ingrediens även i månadens bild januari 2011. Då skrev jag att Nytt år = nya möjligheter och den devisen funkar att återanvända ett år till. Något jag verkligen ser fram emot för 2012 är utvecklingen av föreningen Egenutgivarna.

 

Kristina Svensson
Månadens bild januari 2012
Märkt på:            

Kristina Svensson

Vetenskapskommunikatör, föreläsare och författare som skriver om strövtåg och smultronställen i Sverige och Frankrike. Blir på bra humör av gott kaffe, kameran och färgglada nagellack. Gillar du något, dela det vidare eller skriv en rad. Glöm inte att prenumerera på info om nya böcker.

2 reaktion på “Månadens bild januari 2012

  • 3 januari 2012 kl. 11:28
    Permalänk

    Det var verkligen en fin januaribild. Gott Nytt År 2012. Hoppas det blir bra på många sätt!

    Svar
    • 8 januari 2012 kl. 23:24
      Permalänk

      Tack Helena! Och detsamma, hoppas att alla dina mål för 2012 infrias!

      Svar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.