Efter en hiskelig massa år som företagare har jag blivit med logga! Den är gjord av det nystartade design- och inredningsföretaget Kulform. Rekommenderar starkt att kolla in deras prylar. När du gjort det kan du läsa historien om namnet på mitt företag.
Reflektioner: Mitt år i sociala medier (2016)
För ett år sedan noterade jag att jag hade lagt de flesta av mina ägg i korgen Facebook, var bekymrad över tidsbrist och filosoferade över om jag skulle satsa på att vara effektivare eller om jag skulle göra tvärtom, kasta strategi över ända och låta lusten styra. Hur gick det och hur resonerar jag för 2017?
Nyhet: Mina böcker presenteras snyggare
Vill du veta mer om bakgrunden till att jag gjort om hur jag presenterar mina böcker här på sajten? Då läser du vidare. Som bonus får du läsa när jag avslöjar ett helt nytt bokprojekt.
Reflektioner: Annons eller innehållsmarknadsföring på Facebook?
Detta är en lång rapport från ett kort experiment under nyårshelgen på Facebook. Jag jämförde innehållsmarknadsföring via grupper med att betala för spridning av inlägg via Facebooksida. Resultatet anges i form av gillningar, antal besökare på respektive länk samt antal sålda böcker.
Reflektioner: Mitt år i sociala medier (2015)
Mina populäraste bilder i sociala medier under 2015 har varit solnedgång över vatten på Instagram och porträttbilder på Facebook. Klout visar att jag lägger mina ägg i samma korg, något jag kanske bör ändra under 2016.
Projekt uppfräschning: Är jag författare, föreläsare, förläggare eller fotograf?
Jag har återigen fastnat på frågan, vilken titel ska jag ha på visitkort och webbsajt? F som i författare, föreläsare, förläggare, fotograf eller C som i chefstomat och croissantkonnässör? Eller något helt annat – vad tycker du?
Projekt uppfräschning: webben
Det är dags att förvarna om att den här sajten kommer att genomgå en rejäl uppfräschning under de kommande veckorna. Under tiden kommer kanske vissa saker att se lite halvfärdiga ut. Läs hela inlägget för att få reda på varför och vad målet är.
Vänlig företagskultur (och gott kaffe) lyfter företagets lönsamhet
Varumärke som arbetsgivare och företagskultur är inte något valfritt lull-lull utan ett av de viktigaste kärnområdena för ett långsiktigt lönsamt företag. Det visar en genomgång av ett antal artiklar jag läst den senaste tiden.
Bond lockade ingenjörer till karriärmässa
Nya Bondfilmen Skyfall var rätt sätt att locka ett stort antal yrkesarbetande ingenjörer till en rekryteringsmässa. Förutom Bond (som var bra) tyckte jag det var intressant att se hur olika företagen valt att visa upp sig.
Leda och planera i Sveriges största Vasaloppsklubb
Mitt mål: alla IK Sterns åkare (300 st) ska få service, alla funktionärer (25 st) en trevlig upplevelse och ingenting ska stå och falla med mig. Detta uppnår jag genom ett gigantiskt pusslande och massa kommunikation.