Nå ut med din bok – marknadsföring för författare är skriven till dig som publicerat en eller flera böcker och vill ha hjälp att prioritera i utbudet av marknadsföringsmöjligheter. Boken bygger vidare på de tankegångar som presenterades i Författarboken. Det är tack vare att jag höll en kurs för Författarförbundets medlemmar som jag insåg att det fanns ett behov av en bok som fokuserar på hur boken ska nå läsaren, oavsett hur den är utgiven.
Nå ut med din bok i sju punkter
Läser du den apelsingula boken som lyser i takt med solen kommer du att få följande.
- Förståelse för vilka som är dina läsare, samt hjälp att vårda relationen med dem
- Förslag på hur du kan uppdatera ditt digitala skyltfönster för att passivt fånga läsare
- Idéer för turnéer till lokala marknader, mässor och föreläsningar för att möta läsarna
- Tips för att skapa uppmärksamhet i media för att på så sätt bygga ditt varumärke som författare
- Exempel på hur du kan annonsera för att förstärka effekten av dina andra aktiviteter
- Vägledning för att samarbeta med kollegor för att nå ut bredare
- Inspiration att finna din väg i dagens bransch och balansera din tid
Du kommer också få inpräntat i dig vikten av att alltid välja utefter dina egna förutsättningar och din ambitionsnivå för aktuell titel. Inom de olika vägvalen finns det en miniminivå som jag rekommenderar de flesta författare att göra och sedan en eller flera mer ambitiösa alternativ om du känner för det. Det finns också flera övningsuppgifter i boken. Allt för att göra dig mer rustad så att du kan lägga din tid på det som är bäst för dig och din bok.
Låna eller köp boken
Boken ges ut som print on demand samt e-bok. Den går att köpa i nätbokhandeln. Storpocket Adlibris, storpocket Bokus. Eller ebok Adlibris och ebok Bokus.
Bokomslaget är gjort av Anneli Petterson på Amala-Kamala.
Publicerad 2018.